Hakkımda

Fotoğrafım
1994 sonbaharında sınıf öğretmeninin "boy uyumu" :) sebebiyle bizi yanyana ve en öne oturtmasıyla başladı herşey...ve sanki zamanın içinde yolculuk yapıyormuşuz ,o masada hala ilk günki gibi oturuyormuş da,yaşanılan herşey elimizi çenemizin altına koyup kurduğumuz hayallerden ibaretmiş gibi.. beğenilerimizin hayallerimizin ve giderek birbirinden uzaklaşsa da aslında hep bir adım ötemizde olan dostluğumuzun uzaklıkları aşıp bizi birbirimize daha cok yaklaştırmasına sebep olsun diye var bu blog... beğendigimiz sevdigimiz yaşadığımız öfkelendiğimiz herşeyi birgün dönüp hatırlayabilmek için var bu blog..ve bunları paylaşmak, "dostluk lar artık eskisi gibi değil be azizim herşey menfaat olmuş" diyen zihniyete inat, hergün bıraz daha kavileşen bu dostluğu paylaşmak için bu blog..bizde artık buradayız :)...veee büyük bir merak içindeyiz...

5 Mart 2012 Pazartesi

kremalı haftasonu : ))

Koca bir hafta sonu.Gerçi hafta sonu çalıştığım için  hafta sonunun, ailece yapılan pazar kahvaltılarının falan pek bir anlamı yok benim için,ama çocukluğumuzdan kalma bir alışkanlık belki de,pazar günü çalışıyor olsam da içim kıpır kıpır oluyor,tatil rehaveti çöküyor üzerime...Bu hafta sonunu tamamen yemek programı seyrederek,ve yemek üzerine düşünerek geçirdim: ))İstisnasız bütün kanallardaki yemek programlarını öğrendim.Tabi bu kadar yemek programının arasında bir kaç favorim var ki,bunlardan birtanesi Refikanın Mutfağı ..NTV de pazar sabahları yayınlanıyor .Refika'nın  yaptığı yemeklerden çok, kullandığı malzemeleri çocuk sever gibi sevmesi,onlara lakaplar takması,hiç aklınıza gelmeyecek tatları birbirine karıştırması ve bunları dünyanın en lezzetli yemeğini yiyormuş gibi tatmasına hayran oluyorum.Güzel bi web sitesi ve çok güzel tarifleri var yeni lezzetler arayanlar için ideal söylemeden geçemeyeceğim...Hatta canavar yeğenim Alp Eymen büyüyp annesinden cips istediğinde canım Şeyma'cım almamakla oğluşunu üzmemek arasında  debelenip durmasın diye: ),çok güzel cips tarifleri vardı Refika'nın onları paylaşmıştım...Bunun dışında bir de Vedat Milor var tabi ...Apayrı ve uzun zamandır takip ettiğim bir gurme.Onun yemekleri havuç kemirir gibi tatmasına ifrit olsamda ,kalitesinin hayranıyız: ))Son olarak ta ara sıra rastladığım ilginç bir aşçı var cnn de adını hatırlayamıyorum ama bazen güzel tarifler variyor,takip edilebilir...Peki ben ne yaptım? Bu kadar çok yemek programı seyrettikten sonra iki yumurtayla melemen yapmak çok hoş olmazdı değil mi? Bende güzel  bir kremalı makarna yaptım. Tarifini paylaşacağım tabi sizinle ,ama malesef bazı aksilikler oldu fotoğraflayamadım en kısa zamanda tekrar yapıp fotoğrafını da paylaşacağım.Şimdi canım arkadaşım Sibel'cim de ister bundan ,belki orda pişirip fotoğrafladıktan sonra afiyetle yeriz..: ))

Çok basit bir tarif ,belkide çoğunuz biliyorsunuzdur.Bu yemeğin en güzel tarafı, güzel bir salata ve içecekle bir öğün kurtarabilecek kadar pratik ve lezzetli bir yemek olması.Klasik kremalı makarnadan bazı farkları var şöyle ki,

1 paket makarna ,ben barılla kelebek kullandım
1 paket krema
200 gr kadar salam
250 gr kaşar peyniri
250 gr mantar

Makarna haşlanırken mantarları istediğimiz büyüklükte doğrayıp bıraz zeytinyağında soteliyoruz,ardından jülyen doğradığımız salamları atıyoruz içine,salamlarla beraber sotelemeye devam ediyoruz.Biraz yüksek ateşte soteliyoruzki,mantarlar sularını çok bırakıp lezzetini kaybetmesin ,yani en azından ben öyle yapıyorum : )diğer türlü çok lezzetsiz oluyor. Daha sonra 1 paket kremayı da içine koyup pişirmeye bırakıyoruz,bu işlemi ısıyı biraz düşürerek yapın ,kremanın çok fazla pişmesini istemiyoruz,sadece malzemeyle özdeşleşecek.Ardından haşlanmş makarna süzülür ikiside sıcakken birbirine karıştırılır sonra kaşar peynir veya dil peyniri hangisi varsa evde karışımın üzerine dökülür sonra hooop fırına.Üzeri kızarana kadar pişirilir ve afiyetle yenir,Off ya ama olmadı ki,şimdi canım istedi yine yaaaa:))
Bu arada yemeğin bütün malzemelerini benim gibi ,maksat gezme olsun diyerek gidip marketten alırsanız aşağı yukarı 11 tl ye maloluyor ve 4 kişiyi rahatlıkla doyuruyor...

efenim afiyet bal olsun,yağ olmasın : ))

Hiç yorum yok: